Wygląda na to, że jesteś tu nowy. Jeśli naprawdę jesteś tym zainteresowany, kliknij w te przyciski!
Witam,
Jestem nowy na forum, od pewnego czasu interesuje się kurtkami M-65 i od pewnego czasu poluję na parkę extreme conditions. Piszę na tym forum, bo widzę, że jest sporo prawdziwych fanów tego produktu i chciałem zadać kilka praktycznych pytań. Wybieram się w lutym autostopem/koleją do Chin, w tym sporą ilość czasu spędze w dość mroźnych obszarach tzn. południowa syberia, Irkuck, obszary bardziej zaludnione chce przejechać autostopem. Niestety nie mam doświadczenia w podróżowaniu w tak skrajnie niskich temperaturach ( powołując się na opinie mojego kumpla z Irkucka - polowa lutego na Syberii nie jest juz taka mroźna tzn. nie mniej niż -30, -20 stopni ). I tutaj moje pytanie, gdyż zacząłem składać już sprzęt i o ile mam świetne rozeznanie techniczne w plecakach transportowych, gotowaniu na różnych wysokościach, obuwie itp, nigdy nie miałem przyjemności spędzić dłuższego czasu w - 20 stopniach. I tutaj moje pytanie, jak na dłuższą metę sprawdzają się kurtki typy m65 parka, albo N2B, N3B w tak niskich temperaturach przy umiarkowanym ruchu ( marsz ) z około 24 kg na plecach? Niestety mój fundusz nie pozwoli mi na zakup żadnej technicznej parki sportowej, jednak doświadczenia z zeszłorocznej podróży do Nepalu skłoniły do 10-krotnego przemyślenia kwestii sprzętu. I tutaj moje pytanie - jakie jest wasze zdanie na ten temat ? Sprawdzi się któraś z tych parek, jeśli tak - to która najlepiej ? Zakładam oczywiście wielowarstwowe ubranie się tzn, ciepłe skarpety, 1st layer prawdopodonie brubeck z zeszłej kolekcji wool merino (75% merino z poliprop.) na to jakiś polarek setka, dwu lub trzysetka, ew. windstopper i kurtka. Ostatnio znalazłem parke M-65 nówke z kapturem w rozmiarze S kontrakt w sklepie fort.mil.pl (mam 176 94 w klatce, 70 kg), ale jakiś frendzel wykosił mi ją dzień przed moim zakupem. Gdzie teraz szukać tego typu kurtek, mówię oczywiście o kontrakrach, bo mil-tec